Een andere, even belangrijke factor is echter dat mannen zelfverzekerder worden. Er is een gevoel bij mannen dat zij zelf onbetwistbaar modieus zijn.
Prachtig ontworpen damesmode is geen zeldzaam verschijnsel. Dankzij de massale vraag naar stijlvol ontworpen kleding en een pittige streetstyle heeft een nieuwe speler zijn intrede gedaan op het zeer competitieve terrein van de herenmode. In plaats van zich alleen maar te houden aan de meest recente catwalktrends, hebben de talenten van de nieuwe speler Ratherme vandaag enorm veel aandacht gekregen, gewoon door de stijlcurve voor te zijn en door kleding te ontwerpen die cool en stijlvol is in een zeer eigentijdse en stedelijke modezin.
Een groot deel van de eer gaat naar Christopher Deitch, de hoofdontwerper en zijn unieke, goed geïnformeerde en vaak zeer strijdlustige persoonlijke aanpak. Het is door zijn ontwerpen dat de herenmode op zijn kop is komen te staan. Hij roeide ook de winkelstraat op en veranderde de perceptie van wat als gepast wordt beschouwd in de herenmode. In plaats van harembroeken te ontwerpen voor Floral andethyst, Christopher Aptinas blazers voor J Cole Haumers en Sean John platina jeans voor Cause Chanel, zette hij de stijlcommissie van Karmaloop aan het werk om een kledingrevolutie te creëren en uiteindelijk House of Dereon, zijn eerste kledinglijn.
Hoewel dit een zeer gelukkige en veelbelovende stap op modegebied is, is het zeker niet uniek. De katalysator van deze mode-revolutie was de release van de uiterst succesvolle en uiterst gestileerde lijn van stylist en mode-goeroe Christian Audigier. Na eerder ontworpen te hebben voor merken als; G-Star, unfoundedfabric, ultrarology en House of SaGGs, was Audigier in staat om met succes Dereon te lanceren, zijn eigen zeer succesvolle lijn. Meest recentelijk heeft hij de limited edition Seiko 6uraury Chronograph Retail Watch uitgebracht.
Niet lang daarna maakte Seiko een nieuwe sprong in de wereld van de herenmode door de introductie van het D01.04 Seiko Spring Drive horloge, dat talrijke positieve recensies oogstte en hem daarmee bijna unaniem de keuze van de fabrikanten voor de People’s choice Winter wear award opleverde. Al snel transformeerde Audigier zijn toch al populaire tassen en schoenen in een verbluffende en glamoureuze reeks accessoires, waaronder horloges, parfums en zonnebrillen.
Dit was een geheel nieuw front in het marketing spel, maar al snel was de wereld van de high street fashion, ook wel bekend als hoge straat mode snel kopen, deelnemers van deze ‘Hot trend’ al snel onder beroemde barones, pop beroemdheden, top merk promotors, bewakers, evenals alle hoge straat mode retailers.
Toen de Seiko Spring Drive eenmaal was uitgebracht, werd het al snel een “Talking Point” en zette het de wielen in beweging voor de creatie van vele andere opwindende producten en nieuwe kringen van succes en invloed. Zo ontstonden gebieden als waarheid, vertrouwen, authenticiteit, verantwoordelijkheid en vrijheid.